maandag 13 juli 2009

Twitter Power

Gisteren was ik op een buurtfeestje en al snel kwam het gesprek op Twitter. Want de buren hebben sinds kort ook een twitteraccount. Zij volgen mij nu ook dus nu kan ik helemaal niets meer ongezien doen;-)

Maar goed er waren natuurlijk ook een aantal mensen die gelijk hun mening gaven over het ‘de hele twitterhype’. “Onzin” en “Wat is er nu leuk aan om te lezen wat mensen de hele dag doen?”
Ja, ik kan ze geen ongelijk geven als het alleen het geval zou zijn; lezen wat anderen de hele dag doen. Lekker boeiend inderdaad, al vind ik het stiekem wel leuk om te lezen dat A. zijn boterham smeert met duopenotti of B. gaat fietsen met de kids.



Toch is er meer wat je kunt doen met Twitter en daarin schuilt denk ik wel de kracht. Dus daarom voor de twijfelaars toch nog eens de voordelen op een rijtje:

Netwerken
Het is ongelooflijk hoe snel dat gaat! Je begint een paar interessante mensen te volgen en voordat je het weet volgen die jou. Jij volgt weer hun vrienden etc. Voordat je het weet heb je een enorm netwerk aan leuke en interessante mensen opgebouwd.

Volg mensen uit je vakgebied en je blijft op de hoogte van het laatste nieuws en de nieuwste artikelen. Je kennis hou je up-to-date.

Free publicity voor je bedrijf of website.
Leuke actie, nieuwe producten, nieuw blogje geschreven? Je sent een tweet en hopla, iedereen is weer op de hoogte.

Ultiem voorbeeld van Twitterpower is de Twitterveiling.

Kaat Mossel is de bedenkster van deze veiling. In het weekend werd het idee geboren en na 2 dagen was er al een heuse website, met hulp van een boel Tweeps enthousiastelingen die ondermeer zorgden voor de website, juridische ondersteuning, design etc.

Op de website http://www.twitterveiling.nl/ kun je een dienst of product aanbieden voor de veiling, de opbrengsten gaan naar de wederopbouw van scholen in Afghanistan. Ook kun je op de site natuurlijk bieden!

Natuurlijk doet @Pliens mee! Jij ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten