donderdag 25 juni 2009

Dromen met Dreamweaver

Nooit geweten dat het maken van een eigen internetsite zoveel werk was. Een beetje wegwijs was ik al in photoshop en op een cursus heb ik ooit een site in Flash gemaakt, dus ik dacht dat het maken van een eigen site in Dreamweaver ook geen probleem zou zijn. Vol goede moed maakte ik mijn eigen domeinnaam aan. Tot zover geen probleem..

Het ontwerpen van de site is leuk! Nadenken over vormgeving en kleuren. In photoshop knippen en plakken in lagen. Nieuwe ideeën uitproberen en weer weghalen, afbeeldingen zoeken, ontwerpjes maken..

Tot het moment daar komt dat je de site echt moet gaan bouwen. Gelukkig kon ik met mijn ontwerpje terecht bij mijn goede vriend Ron, tevens webdesigner. Vanochtend begon het grote werk; alle teksten, blokjes, afbeeldingen moeten op maat "geknipt" worden. En "mouse-over" knopjes moeten apart gemaakt worden. Aan het einde van de middag hadden we een map vol knipsels. Dan moeten de plaatjes in het webdesign programma Dreamweaver worden gezet. Een zogenaam "What you see is what you get" programma, zo was mij verteld. Nou..we hebben van alles gezien en soms niets voordat er iets opstond, maar vlak voor het verlate avondeten hadden we toch de site online:-) Tenminste de hoofdpagina: de zogenaamde index.html

Later meer nieuws over vorderingen en fiasco's in webdesign land.


Mijn grote dank gaat uit naar Ron voor zijn inzet en geduld met mij en Dreamweaver:-) we komen er wel..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten